tirsdag 3. mai 2011

Dag 56


Tjäktahyttene


Huskyvalpen Storm på 8mnd

2. mai
Tjäkta - Abisko 48km

Hyttevertene Per Erik og Karin er grytidlig oppe og jobber, så jeg kommer meg tidlig opp:) De stenger for sesongen og blir hentet med skuter i dag. De har tre huskyer på hytta.
Det er sol, kuldegrader og gnistrende føre og dagen starter lett med slakt utfor mot Alesjaure og videre flatt over flere vatn og bratt ned til Abiskojavre på knappe 500moh. Fra vatnet og ned til Abisko blir det litt av og på med skiene for her begynner det å tære litt på vinteren, men føret holder seg bra hele dagen. I Abisko har jeg depot og må handle diverse og sende post, så det drøyer nok litt i morra før jeg kommer meg videre. Overnatter på Abisko Mountain Lodge.

Ruta fortsetter hjem til Norge i retning Altevatn.

1 kommentar:

  1. Velkomen tilbake til Norge! Eg ser du har hatt ei flott etappe i Sverige, og med ver og føre som no, kjem det til å gå strykande gjennom indre Troms og vidare nordover. Det er ikkje fritt for at eg misunner deg litt :) Lykke til vidare!

    SvarSlett