onsdag 30. mars 2011

Dag 20

27. mars
Kongshelleren - Lungsdalshytta - Bjordalsbu 31km

Skottene gjør seg klar til å gå mot Geiterygghytta og jeg fortsetter turen mot Lungsdalshytta og Bjordalshyttar ca halv ti. Fint skiføre, litt snø, men vinden i ryggen mot Lungsdalshytta. Litt isete nedkjøringer, men kom meg velberga ned til en rømmelunsj før jeg startet på stigningene opp til Bjordalsbu, ca 500 høydemeter. Jeg får vinden og snøen i mot når jeg kommer opp i høyden. Kommer meg i hus i halv sekstiden.
Tre Tyskere og fire Hollendere har kommet opp fra Breistølen tidligere, så hytta er varm. De skal gå til Finse. Senere på kvelden ramler en skoleklasse fra Voss Jordbruksskole inn i hytta. De skulle ha ligget i telt, men pga været ble det hytte -også de på vei til Finse.
Det ble stinn brakke og ikke en ledig seng igjen.
Tyinkrysset er målet i morra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar