tirsdag 5. april 2011

Dag 29


Olga og meg sammen igjen


Naboene mine på Væktarstua

5. april
Brekken - Stugudal/Væktarstua 33km

Så ble det noen kuldegrader i natt og skiføret er reddet.
På ski igjen med sekk og pulk eller Olga som jeg kaller den.
Navnet fikk den i dypsnøen i Setesdalsheiene da den stadig la seg på sida i sporet og ble tung å dra.
Kom i gang i nitida på skarefoere, finvær og medvind. Det ble litt gråere og mildere utover dagen, men snøen bar hele veien.
Gikk i skuterspor ved siden av Fv 705 de fire første km. Fulgte skuterspor videre mot Rien. På Rien kom jeg inn på et reintråkk, ca 1000 rein ble flyttet nordover i helga. Fulgte skuterspor og reintråkk videre via Langen og Møsjøen. Fra Møsjøen var det skispor ned til Stugudal.
To svensker på ei hytte ved Rien hadde fått storfangst av røye og ørret. De bød verken på kaffe eller fisk..
Tusen takk for alle kommentarer og heiarop;o)
I morra går turen mot Storerikvollen.

4 kommentarer:

  1. Hei storebror
    Flotte bilder...ser virkelig ut som et flott føre...håper du får masse av den typen fremover.
    Bildet av hestene kommer til å falle i smak hos Emma...skal vise henne når hun kommer hjem fra skolen idag.
    Du og Olga får ha en fin tur videre...kos dere i sola !!!

    Elineklem

    SvarSlett
  2. Hei Øyvind
    Jeg følger med deg hele tiden Jeg vet at dette klarer du God tur videre

    Klem fra mamma

    SvarSlett
  3. Jeg er utrolig imponert. God tur videre.
    Jørgen nabo.

    SvarSlett
  4. Hei Io
    Nå sitter mamma og meg og sjekker hvor du er...og ser at du ikke har kommet deg til Norge igjen i kveld...ja ja...det får gå for denne gangen !!! Mamma lurer på om du får i deg nok mat...!!!
    Vi sender deg en hilsen med någe attåt i en av Marits forsendelser....Du kan glede deg !

    Vi tenker på deg støtt og stadig

    Klem fra mamma og lillesøster

    SvarSlett